Kerugian kita

0

Posted by yeopkampo | Posted on Tuesday, October 28, 2008

Aku cukup risau ........
ditempat aku bila sahaja PR dapat memerintah baru lah aku tahu bahawa kemenangan PR ditempat aku bukan disebabkan PR kuat rupanya banyak penyokong BN dari kalangan kaum Cina sokong DAP, India sokong Hindraf dan melayu lari dari UMno rupanya.....
Sebabnya bila menang saja aku tengok rupanya pimpinan PAS ada dua tiga kerat aje...PKR langsung tak ada pimpinan dan kumpulan pun...hanya banyak yg cakap tapi tiada pertubuhan....
Bila time nak memilih ketua kampong kesian aku tengok .......sebab mereka tiada org yg berkaliber......maka terpaksalah mereka sendiri yg jadi ketua kampong yg terdiri pekedai runcit, pencen kerani pejabat pos, pencen buruh pejabat hutan, penjual pasar malam. Org yg berkaliber takut nak jadi ketua kg sebab diwar2kan ketua kampong misti serba boleh dalam islam misti setaraf Tok Imam...... tapi tok imam masjid taknak pula jadi ketua kampong sebab tak tau nak memerintah dan sebok dgn mengajar ngaji ...... ketua kampong yg baru , baru nak pandai pakai baju batik dan baru pandai pakai kasut yg dulunya ashik berseliper.....jalan pun baru tegak.....

Bagi ahli majlis daerah pun bagitu.....PAS dan PKR tiada calon yg berkaliber ....akhirnya calonnya seorang pun tak terpilih kerana calon DAP dan Hindraf ramai yg ada degree ...... akhirnya ditempat aku semua Ahli Majlis Daerahnya terdiri dari Cina dan India..... aku takut melayu islam pula terpinggir.... cuba fikir ....di pekanya semua nya cina ....masa umno pun tak ada melayu yg mampu berniaga besar..... belajar kad sekolah cina juga pandai dari melayu kalah melayu lagi, bertani pun jika dibandingkan dgn melayu, cina juga yg berjaya , nak bagi tanah kad melayu tak diusaha jadi cina juga yg dapat geran, wsemua segi cina...... aku takut sedikit demi sedikit kita terpaksa duduk terperuk kerana kita bertelagah kuasa politik pun hilang......

Ini yg aku risaukan....... aku risau juga jika PR tidak ada strategi yg baik untuk Melayu Islam maka satu masa nanti sudah tentu Malaysia akan diperintah oleh Cina dan India. Aku harap PAS dan PKR Islam hentikan bertelagah , bertolak ansur supaya jika memerintah dimalaysia biar YBnya lebih banyak Islam dari Kafir bagitu juga kabinetnya...... aku takut PAS terus berangan-angan utk jadikan malaysia negara islam tapi masih tunduk kepada PKR yg dah bercampur gaul dgn bangsa lain .

Untuk PKR islam...... jangan sekali2 kamu tertipu dgn kaum lain yg jadikan kamu hanya batu loncatan ...... aku takut negara Islam yg kita impikan tergadai bagitu sahaja......

Comments (0)