Misti ada jalan rupanya.........yg lebih senang

0

Posted by yeopkampo | Posted on Wednesday, October 29, 2008

Pagi tadi aku nak baiki pintu kereta ku.... dulu aku dah cuba baiki dimana ada komponen plastik yg patah.....aku dulu beli gam 3tan ..kena campur rupanya tapi malangnya tak kuat dan tak melekat.....tak tau le apa sebabnya..... aku pun pening ...akhirnya aku try gam 3secound yg murah tu....eh boleh pulak....jadi aku pun suka hati tapi aku tahu satu hari nanti pasti akan patah juga..... 3 hari baru ini komponen tu patah kembali......aku dah mula pening kepala nak cari gam jenis apa..... pagi tadi aku buka kembali tempat kunci pintu tu....bukanya senang sampai berpeluh2 .... entah macamana aku nampak cam boleh diikat dgn dawai.....aku cuba ...ehhh boleh pulak...ini sudah bagus....jadi aku gunakan dawai le pulak........

Rupanya : kita hanya perlu bersabar dan belajar berfikir.....toksah berfikir terlampau besar sebab kekadang tu benda kecil boleh selesaikan masaalah ..... komponen tu kecik aje tapi dia melekat kad satu komponen besar jadi kalau nak tukar tokey tu nak RM 800 ....hahahahaha save RM800

ini bukan kali pertama ....dulu pemulas cermin tingkat rumah aku banyak yg patah.... bila aku cari gantinya dah tak ada.....aku beli yg jenis lain tapi saiz dan jarak lubang skrew nya dah berubah....... aku ni bukan nya pandai bertukang ....walaupun nampak senang tapi susah sebab bingkai tingkap aku dibuat dari aluminium....kena pakai drill ..... apalagi aku pun tukar le...bukannya senang sebab kena drill lubang dulu tapi bingkai tu masih terlekat ditingkap.....sampai patah mata drill aku.....liat rupanya alumnium ni......berpeluh-peluh .... dapat le tukar 2 tingkap ...tingkap 3 langsung tak masuk mata drill tu terus patah.....aku bukanya rajin sangat jadi aku berhentilah hari tu sebab jam menunjukan jam 9 aku nak gi kerja....
aku naik malas memikirkan susahnya menebuk lubang tu....... tapi heran bila tetiba dapat idea ....
buat apa aku teruk2 tebuk lubang pakai grill....yg senangnya aku cuma ketuk paku buat lubang sikit kemudian baru pulas skrew tu...apa nak susah....hahahahaha aku gelak sendiri ...kalau dulu ada idea cam ni kan senang.......

Comments (0)