VIP2 daerah .................dan pangkat

0

Posted by yeopkampo | Posted on Sunday, November 2, 2008

Kemarin hari sabtu aku pergi kenduri kawin salah seorang kenalan isteri ku dan juga kenalan ku . Disebabkan dia seorang PA kepada DO dan anaknya ADO maka ramailah DO dan ADO serta kakitangan kerajaan datang .... aku datang lambat sebab dah kebiasaan aku datang lambat rumah kenduri kahwin sebab bini aku habis kerja jam 2 petang jadi selalunya bila sampai rumah orang kawin dah dekat 2.30ptg atau 3ptg... selalunya org dah tak ada dan lauk pun tinggal yg terakhir aje...tapi aku tak kesah memang kebiasaan aku..dan aku pernah datng lauk sudah habis...jadi kami hanya bersembang dan kemudian bersalam dgn tuan rumah aje... .........bukan ini yg nak aku ceritakan tapi kesah pangkat .....

Bila aku tiba ditempat kenduri rupanya ramai lagi tapi di meja2 VIP ..... DO baru nak balik... bekas DO, ADo ada yg masih bersembang dan ada yg baru nak berangkat balik. Aku ditempatkan disebuah meja VIP ada sepasang VIP yg sedang makan. Aku dan Isteriku ni bekas kerja kerajaan ...agaknya mereka masih menghormati kami lagi....... ramai yg masih kenal dgn isteri aku...aku memang banyak yg aku tak kenal .... bila duduk aje dimeja tadi tetamu yg makan tadi cukup ramah...macam2 diceritakanya dan dari percakapanya aku tau dia ADO sebuah daerah yg sama dgn kakak pengantin. Macam2 topik kami sembangkan.

Kemudian datang sepasang lagi dan duduk dimeja kami dan dari percakapanya aku tau dia juga ADO kanan didaerah yg sama. kawanya menegor mengapa datang lambat ......dia kata sengaja datang lambat sebab biar org kurang sikit. kami terus bersembang tentah tanah dan keuntungan membuat projek perumahan. Aku sempat berjumpa kenalan2ku semasa lebih 10thn yg lalu ketika sama2 bermesyuarat dan dah banyak yg pencen dan jadi DO dan Yang Dipertua Daerah. Paling aku ingat dgn ado keselamatan dimana kami terpaksa merangkak meredah hutan kerana menyiasat salah satu agama songsang diatas sebuah bukit.

masa balik isteri ku kata " rupanya kita ni bila ada pangkat dgn secara kita tak sedari kita akan meninggikan diri kita" .....hahahahaha aku ketawa...

Pada aku itu adalah salah satu hukum dunia " Bila kita ada Wang atau Pangkat sudah pasti keluakuan kita akan berubah cuma kita aje tak menyedarinya " tak percaya cubalah kita ada wang yg banyak dan ada pangkat yg besor.....

Comments (0)