Macam-macam

0

Posted by yeopkampo | Posted in , , , | Posted on Tuesday, December 2, 2008

Aku tertarik berhubung isu tali pinggang tempat duduk belakang. Satu lagi usaha mengurangkan kemalangan. Dari segi usaha mengurangkang kemalangan memanglah baik tapi dari sudut "mereka" .......tapi dari sudut aku ........
1. aku masih tertanya-tanya mengapa perlu buat undang2
2. Bila ada undang2 kita mula terdedah kepada kesalahan yg pasti boleh kena saman = RM ?
3. Purata rakyat malaysia mempunyai lebih dari 3 anak....... mana nak letak anak yg lebih tu... jadi kalau anak ikut juga dalam kereta ia dikira salah dan bila2 masa polis boleh saman dan setiap kali ada roadblock kira dah dikira salah dan polis dgn bangganya mempunyai kuasa untuk saman.... mungkin akan meningkatkan lagi rasuah polis.
4. Naik bas ....hampir setiap hari ada kemalangan Bas...pun tak selamat juga.
5. Bawa terlebih laju sikit kena saman juga.
6.Silap parking kena saman juga.
7.Terlupa bayar atau terlambat beli kupon parking pun saman juga.

aku mula rasakan negara kita ini terlalu banyak undang2...... seperti mana aku masih tercari2 mengapa umat Islam tidak bersatu dan tak boleh bersatu walaupun ajaranya dari Allah.

Comments (0)