3 raut wajah

0

Posted by yeopkampo | Posted in , , , | Posted on Friday, February 27, 2009


Tetiba aje aku terpandangkan 3 raut wajah ..... aku lihat dgn teliti wajah tu ...dan baginilah yg dapat aku tafsirkan "Keadaan masa gambar tu disnap" GAMBAR INI DITANGKAP SELEPAS UPACARA SERAH TUGAS DR M KEPADA PAKLAH.

1. DR MAHATHIR
Wajahnya nampak lega tapi masih bertenaga.
2. PAKLAH
Nampak wajah komfidennya setelah begelar Perdana Menteri Malaysia
3. NAJIB
Wajahnya menunjukkan wajah seorang penolong atau pembantu dimana duduk dibelakang
2 bosnya.

aku tidak meganalisa wajah ini berpandukan ketokohan mereka tapi aku hanya aku nampak dalam saat ini itulah yg aku boleh baca dari wajah mereka ... rupaya kalau kita konfiden ia dapat digambarkan dgn wajah kita . Bagitu juga jika kita masih pangkat lebih rendah ....wajah yg menunjukan kita takut ataupun bukan setaraf juga dapat digambarkan dgn wajah rupanya.

Aku juga merasakan bagitu....jika ketika aku bersama staf2 ku dalm upacara yg mana aku org paling tinggi pangkatnya ...dan layanan istimewanya ....terasa terlalu konfoden rasanya ...berbanding jika aku pula hadir di majlis bersama MB ...terasa jauh kita duduk dibelakang sebab masih ramai yg lebih besar dari kita.......sikap dan peribadi kita secara automatik bertukar menjadi lebih merendah diri.

itulah ..............perasan kita...

Comments (0)