Melayu + Cina

0

Posted by yeopkampo | Posted in , , , , | Posted on Thursday, February 26, 2009


Aku rasa le ....aku dah nampak trend sekarang melayu akan hilang kuasa politik dan sebagainya .....sebab aku lihat melayu ni yg terkenal dgn lemah lembut, pemalas, tidak bjak akan di kalahkan oleh bangsa cina. Tak tau lah tahun berapa tapi aku pasti jika bagininya keadaanya satu hari nanti bila cina yg telah bersatu secara senyap akan bergabung dgn bangsa lain dan juga melayu yg khayal (ditipu tanpa sedar) akan memerintah....disitu aku rasa dia akan meminda perlembagaan sebab dah majoriti jadi melayu yg lain pun turut aje..... masa tu lah tiada lagi bumiputera sebab mereka akan buat semua rakyat malaysia dipanggil "Malaysian" semua sama ..... masa tu juga melayu terpaksa ikut atas dasar keadilan untuk semua........tak percaya tengoklah nanti.....

aku selalu terfikir ....apa sebenarnya bangsa lain nak...

Atas dasar KEPANDAIAN MEREKA ........mereka telah dapat

1. Singapura
2.Pulau Pinang
3.Kekayaan Malaysia .....20 atau ribuan Cina yg terkaya diMalaysia
4.Semua premis di Bandar semua mereka punya
5.Kebun sayur di Cameron Highland, Lombong, Estate, Menara Tinggi
Hotel, Perumahan, Padang Golf, Genting , Kedai, Kilang Roti,Paku
botol sampaikan buat kapal dll semua mereka punya
6.Sekolah,Rumah sakit, bank apa sahaja semuanya mereka dah dapat
7.Rumah, kebebasan berpolitik , mengundi
8.Membawa masuk saudara dari cina ke malaysia ...
9. Kereta,lori,kapal,Kapal terbang besar semua mereka punya

apa lagi yg mereka tak dapat............semua mereka dapat ...



Aku menyeru kepada bangsa Melayu ...dalam berpolitik biar pandai...sebab cina ni selalunya lebih pandai dari kita ...sebab itu dia lebih maju lagi dari bangsa kita ......

aku takut tergadai malaysia ini satu hari...sebab melayu sendiri dah pecah tiga......setiap hari berpolitik tapi terlupa kepada ekonomi sendiri....

Comments (0)